استفاده از گوگل ترندز در کسب و کار

یکی از بزرگترین چالش ها در راه اندازی و ادامه یک کسب و کار بحث تحقیقات بازار و مخاطب شناسی هست.
چون جدای از پرهزینه بودن، منبع قابل اطمینانی برای آن وجود ندارد.
اگر شما یک کارآفرین هستین یا یک کسب و کار دارید (فرقی نمیکنه دیجیتال باشه یا سنتی) بدون شک گوگل ترندز یک بازوی قوی برای تحقیقات بازار شما به حساب می آید چون هم قابل اطمینانه و هم رایگان .

نظارت بر نام تجاری (مانیتورینگ برند)

از Google Trends استفاده کنید تا نظارت داشته باشید که محبوبیت نام تجاری شما با گذشت زمان نسبت به رقبا چه تغییری کرده و شما باید کجا سرمایه گذاری بیشتری کنید.
تصویر زیر نشان می دهد که ابراتورهای تلفن همراه ایرانی در طول زمان چگونه بودن.

درک بهتر کاربرد گوگل ترندز در بازاریابی محتوایی

در مثال پاراگراف قبلی گفتیم که فرض کنید شما یک سایت یا برند فروش لباس هستید.
با بررسی جستجوها متوجه شدیم که جستجوی کلمه عروسی در بازه های خاص بالا رفته است.
حالا ما چطوی میتونیم از فرصت استفاده کنیم و فروش خود را افزایش دهیم؟
جواب خیلی سادس:
کافیه ما جستجوهای مشابه را بررسی کنیم:
وقتی که جستجوی کلمه عروسی بالا میره بدون شک جستجوی دانلود آهنگ برای عروسی هم بالا خواهد رفت» پس اینجا ما میتونیم با قرار دادن بخشی برای دانلود آهنگ در وبسایت افرادی که به این منظور به سایت ما آمده اند را به بخش فروشگاه خود هدایت کنیم تا یک نگاهی به لباس های ما هم بندازن.
البته این تنها کار ممکن نیست!
چون ما با استفاده از این دیتای ارزشمند میتونیم در آن بازه های خاص در سایت هایی که در آنها آهنگ عروسی را برای دانلود قرار داده تبلیغ بدیم یا یک وبلاگ برای این منظور ایجاد کنیم.

دریافت

 


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها